FAQ & kontakt
Medlemskapet
Hur länge är mitt medlemsskap giltigt?
Medlemskapen i Cloud Golf Club aktiva per kalenderår, dvs 1/1-31/12.
Medlemskapen förnya inte automatiskt, utan du måste aktivt själv gå in och göra ett nytt köp.
Jag var medlem förra säsongen och har inte fått någon faktura för nästa säsong?
Medlemskapen köps på års basis och förnyas inte automatiskt vi årsskiftet. Det innebär att du inför varje säsong går in och förnya ditt medlemskap via vår webbshop på hemsidan.
Mitt medlemskap är inte aktivt fast jag köpt medlemskap, vad händer?
I några fall har aktiveringen inte gått igenom automatiskt. Din order hanteras då manuellt. Vi återkommer med mail till dig om det är så att vi behöver mer uppgifter från dig för att aktivera ditt medlemskap. Var det ett tag sedan du var aktiv kan vi behöva hämtat ditt Golf-ID SGF;s databas med hjälp av ditt personnummer.
Medlemmar med utländska adresser?
Vi har haft problem med att ange adresser utanför Sverige vid köp av medlemskap. Efter en del sökande och uppdatering från Klarna så har vi beslutat att inte ta emot betalningar från utlandet i år. Detta innebär att har du inte en adress i Sverige, så kommer du inte kunna genomföra din betalning i vår webbshop. Det går ju givetvis att komma runt detta, men bara om man känner någon som har en adress i Sverige och är villig att lägga ut pengar tillfälligt.
Friskvårdsbidraget?
Enligt Skatteverket är medlemsavgifter inte avdragsgilla för friskvård. Däremot täcker friskvården spelavgifter t ex greenfeeavgifter.
Betalningar
Mitt medlemskap är inte aktivt fast jag köpt medlemskap, vad händer?
I några fall har aktiveringen inte gått igenom automatiskt. Din order hanteras då manuellt. Vi återkommer med mail till dig om det är så att vi behöver mer uppgifter från dig för att aktivera ditt medlemskap. Var det ett tag sedan du var aktiv kan vi behöva hämtat ditt Golf-ID SGF;s databas med hjälp av ditt personnummer.
Kvitton?
Vi är inte betalningsmottagare i vår webbshop utan samarbetar med Klarna, därav kan vi inte ge kvitto. Orderbekräftelsen som du fick på mail fungerar som underlag tillsammans med ett kontoutdrag från din bank så man ser att det är betalt.
Spel och handicap
Lösenord till Min Golf?
Lösenordet till MinGolf.se återställer du på egen hand med hjälp av din mailadress. Mailet för återställning av lösenordet som skickas till dig kan hamna i skräpposten. Är det så att du har bytt mailadress och av den anledningen inte kan logga in, så mailar du till oss med dina uppgifter så byter vi.
Varför är mitt Gröna Kort inte godkänt? Varför kan jag inte registrera mina rundor?
När du har gjort klart din teori och sedan spelat en godkänd spelprovrond så registrerar du den på min golf.
För att sedan bli klar i systemet och få grönt kort så behöver du vända dig till den klubb där du gjorde spelprovsronden.
Vad gäller för spel på Golfstars banor?
GolfStar lämnar 25% rabatt på greenfee till våra medlemmar om man har Cloud Golf Club som hemmaklubb. GolfStar använder appen Sweetspot för bokning av starttider. I Sweetspot skapar du ett konto som är kopplat till ditt Golf-ID. Därefter kommer rabatten att aktiveras automatiskt när du bokar dina speltider på någon av GolfStars banor.
Det finns ingen begränsning i hur många banor eller tider du kan ha bokade samtidigt, du betalar för din speltider i Sweetspot direkt när du bokar. Detta gäller alla dagar och tider, avbokning av speltid måste se senast 3 timmar före starttid.
Spel utomlands
Med vårat medlemskap har du möjligheten att spela banor även utanför Sverige, ditt hcp bevis kan du hämta på egen hand inne på MinGolf.se.
Hittar du inte svar på din fråga?
Om du inte hittar den information du söker eller har några andra funderingar, tveka inte att höra av dig till oss! Fyll i formuläret så återkommer vi till dig så snart vi kan. Vi hjälper gärna till med allt från medlemskap och regler till specifika frågor om våra tjänster.