Aktuella ärenden

OBS! Kundtjänsts svar på inskickade ärenden kommer via E-post och kan hamna i din skräpinkorg. Har du inte sett ett svar efter flera dagar, leta igenom din skräppost och markera meddelanden från oss som viktiga, för att inte missa framtida meddelanden.

Frågor och svar

Det snabba svaret är att vid tiden för ditt köp hade du fortfarande ett medlemskap i en annan klubb. Du har inte begärt utträde från den klubben. Gör det och återkom sedan till oss, så att vi manuellt kan sätta CloudGolf som hemmaklubb.

Längre förklaring:

När ditt medlemskap blev automatiskt aktiverat direkt efter ditt köp, så kan det vara så att du fortfarande är aktiv medlem i en annan klubb. Då golfförbundets regler förespråkar att vi som ny klubb INTE tar över rollen som hemmaklubb i detta läge, blev din hemmaklubb helt enkelt inte ändrad till CloudGolf.

Den normala situationen är att man som medlem begär utträde från sin nuvarande klubb innan man väljer en ny klubb. Därför ligger man kvar som (ej betalande) medlem i klubben man hade förra säsongen tills man begär utträde, eller tills klubben senare under säsongen städar upp bland sina medlemmar.

I detta läge kontaktar man oss, så att vi manuellt kan ändra din hemmaklubb till CloudGolf.